Dag 9 Irkutsk. En lake Baikal - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag 9 Irkutsk. En lake Baikal - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag 9 Irkutsk. En lake Baikal

Blijf op de hoogte en volg

26 Mei 2019 | Rusland, Irkoetsk

Vandaag een dag waar ik naar uitgekeken had, maar de dag begon niet heel lekker. Wel goed geslapen en dacht ga op tijd naar het ontbijt, maar dat kon pas vanaf 8uur was dus veel te vroeg. Ontbijt op zich goed, maar steeds minder keus dan in West-rusland lijkt het. Op richting het Baikal meer met een gevulde maag, heb mijn korte broek wat moet dienen als zwembroek in mijn dagrugzak net als schone schoenen. Onderweg hadden we eerst een stop bij een openlucht museum van een oud Russisch dorpje. Vond het zelf niet zo heel leuk en veel te toeristisch, dus was blij dat de bus gauw verder ging. Onze volgende stop was boven op een berg waar we met een stoeltjeslift nog verder omhoog gingen voor een wel heel mooi uitzichtpunt. Alleen helaas weer veel te druk met voornamelijk Chinezen, tsja kom ook steeds dichterbij China. Volgende reis toch weer een iets mindere toeristische bestemming kiezen.

Nu werd het tijd om te lunchen en ik wou graag de omul vis eten die alleen in dit meer leeft. De bus stopte aan de rand van het meer voor een stop van een uur, het was mijn kans om de duik te nemen. De gids vertelde iets andere verhalen over hoe veel langer je leeft of jonger wordt, als je een bepaald lichaamsdeel in het water stopt. Je handen wordt je 1jaar jonger volgens de gids en helemaal erin volgens haar 20jaar, maar hoor ook verhalen dat je 25jaar langer leeft. Ik vond het water niet heel koud en liep er gewoon in om vervolgens onder water te duiken, heerlijk fris en lekker. Gauw maar weer aangekleed met droge kleren, en de reisleider had vooraf een beetje grote mond maar heeft zelfs zijn handen niet gewassen erin. Beetje een lafaard toch, maar ik had nog ff tijd om een omulvisje te scoren op de markt. Of het kwam door het zwemmen of dat visje was echt erg lekker, heb er in ieder geval goed van genoten. Met de groep nog besloten om na de lunch nog een boottocht over het meer te doen om te proberen de Baikal zeehond te spotten die alleen hier voorkomt, maar das helaas ook mislukt. Wilde dieren zie je sowieso bijna niet. Af en toe stel koeien een vogel of een zwerfhond, das alles. Nou met de bus een uur terug rijden naar irkutsk en onderweg nog een bordje met beren gezien, de echte...aangekomen in hotel van een leuke zonnige maar toch nog wel vermoeiende dag. Net nog naar de supermarkt geweest en samen met een meisje en een oudere man 2vechtende russen gestopt. Kon dat meisje en die oude man niet alleen laten proberen, door mijn postuur en aanwezigheid, ben groter dan de gemiddelde dus, denk ik dat ze besloten om hun eigen weg te kiezen. Het wegdek lag bezaaid met bloed.. Nou ja ik heb weer wat treinaankopen gedaan en met mijn laatste noedels kom ik zeker weten morgen de laatste treindag in Rusland door. Waarschijnlijk morgenavond Mongolië of dinsdagmorgen. Mijn 2de doel is bijna bereikt,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 16179

Voorgaande reizen:

18 Mei 2019 - 09 Juni 2019

Trans Mongolië Express

27 Augustus 2017 - 12 September 2017

Zuid-Zweden, Denemarken en het Duitse Sylt 2017

16 Juni 2015 - 10 Juli 2015

Noorwegen-Zweden 2015

Landen bezocht: