Dag 2 Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag 2 Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag 2 Moskou

20 Mei 2019 | Rusland, Moskou

Goedeavond het is dag 2, een best nog hectische dag geworden. Heb lekker rustig ontbeten voor de rest van de groep kwam aanschuiven. Rond 9uur zijn we gezamenlijk richting de metro gelopen en zijn we weer het centrum ingegaan. Na wat gewandeld te hebben en onder andere het Bolshoi theater aan de buitenkant bewonderd te hebben was het tijd voor een koffiepauze.. hier werden we op terras beetje opgelicht door mensen in dierenpakken. Wouden met je op de foto en dan maar flink betalen, nou heb ze afgescheept met een paar euro om er maar vanaf te zijn.

Na mijn cappuccino zijn we verdergegaan naar het Kremlin en het Rode plein, helaas was het Rode plein weer afgezet zodat we niet bij het mausoleum konden kijken. En de betere foto's ontbreken dus ook, gisteravond zijn we met al wat schemering erover heen gelopen en geen goede belichting door de laagstaande zon gehad. Bij het Kremlin konden we kaartjes kopen om naar binnen te mogen. Maar ik Trudy, Sonja en Ronald besloten om onze kostbare uurtjes hier te besteden om de metrostations te bewonderen en om naar het gorki park te gaan. Vlakbij het gorki park bleek een drukke weg afgezet en duizenden fietsers maakten wel of niet versierd gebruik van deze weg. Apart en mooi om te zien. In het park besloten we om bij een Chinees-achtig restaurant te lunchen. Wat een drukte en net 1tafeltje vrij, een heerlijke fruitbeker met wel 10soorten fruit genomen en een grote kom noodles soep. Heerlijk om nog wat fruit te eten, wat in Mongolië een stuk moeilijker wordt denk ik. Na nog wat gewandeld te hebben in het park besloten we de metro te zoeken, ja das lastig als je buiten de kaart bent geraakt en dus nog maar een biertje gedronken vlak voor we de metro weer in konden. Tegen begin van de avond dus alsnog de leukste metrostations opgezocht.. Moe en voldaan zijn we richting hotel gelopen om nog wat kleine te eten. Het werd dodo,s pizza. Ze spreken over algemeen slecht Engels hier in Moskou dus dat ging weer mis, ik mocht niet betalen en kreeg dus ook geen pizza,s achteraf. Nou die 3pizza,s maar met ons 4en gedeeld, ze waren gelukkig al gesneden en ze waren goed van smaak. Na nog ff een korte stop in de supermarkt voor wat treininkopen, waar ze Grolsch en stroopwafels verkochten, waar ik een Rus de Grolsch geadviseerd heb, wel benieuwd wat hij ervan vind..Zo eindelijk in hotel na lange dag, nu lekker gaan slapen voor mijn Duitse kamergenoot Martin binnenkomt, want morgen begint de treinreis. Slaap lekker.