Dag 10, de trein naar Mongolië - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag 10, de trein naar Mongolië - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag 10, de trein naar Mongolië

27 Mei 2019 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vandaag ga ik als goed is Mongolië in , en het toch goed bevallen en best wel mooie Rusland verlaten. De mensen zijn hier aardig, vriendelijk en rustig, daar kunnen heel veel mensen in Nederland nog iets van leren. Ik moest vroeg op want we hadden de trein van 8uur. Bij het station zagen we Gerjan en Truus nog even, ze had mij in het Baikal meer zien duiken, heel toevallig, later helaas niet meer gezien en geen afscheid kunnen nemen. De trein had een heel mooi traject voor de boeg, en dat bleek schitterende vergezichten en heel mooie stukken bij het water langs. Verder was het gewoon weer noedels en cup a soup en wat kletsen. Deze rit is maar zo'n 24uur en de kortste van alle treindagen. De laatste uurtjes duurden lang voor de controle, je raakt dat gehobbel en verder niks kunnen doen toch wel beetje zat. Tegen 20:00 dan eindelijk bij de grens, en na bijna 2uur stil staan aan de Russische kant, half uurtje rijden en weer zowat 2uur stilstaan aan de Mongoolse kant hadden we iets na middernacht ons paspoort terug. Een heel gedoe, ze controleerden de hele trein, en douaniers werden zelf ook weer gecheked leek het. Maar uiteindelijk leek iedereen in Mongolië aan te komen. Ik ga lekker slapen, over 5,5uur worden we gewekt omdat we dan op tijd in UB ulaanbatar voor de niet locals uit kunnen stappen. Voor nu, YES ik ben in mijn 2de land Mongolië.