Dag 1 Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag 1 Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag 1 Moskou

Blijf op de hoogte en volg

19 Mei 2019 | Rusland, Moskou

Vandaag is dan mijn reis begonnen, was al vroeg op Schiphol, eigenlijk beetje te vroeg. Maar ja eindelijk mocht ik rond half 12 boarden, en we waren nog maar net goed en wel in de lucht, toen er al een warme hap werd geserveerd. Na zo'n 3uur vliegen kwamen we aan in Moskou, een vrij soepele vlucht was het, wel raar dat er bij de douane mensen in hokjes waar je niet zeker van wist of ze nu aan het werk waren of niet. We kregen uiteindelijk een aankomstkaartje, die we ons hele verblijf in Rusland bij ons moeten houden en weer inleveren bij vertrek. Dus goed opletten haha.

Na een korte rit naar ons hotel, ik deel de kamer met een Duitser, kon ik me even opfrissen. We hebben de metro gepakt naar het Rode plein, wat dus niet rood is maar grijs, de gebouwen eromheen zijn grotendeels rood, maar ook het kerkje met de verschillende kleuren koepels staat aan dit plein. Het is inmiddels al 20:00 hier, een uur later dan in Amsterdam en het werd hoogtijd een restaurant te vinden. Het werd een mooi restaurant, met kleine zaaltjes die leken op de sovjettijd. Oude telefoons en radio,s, en gordijnen met van die kwasten eraan. Het was typisch russisch eten, het smaakte goed, en vol en moe van de 1ste dag ons hotel weer opgezocht met de metro. Dat was op zich nog beetje uitvogelen, met al die lijnen in het grote Moskou. Ik type dit nu op dag 2, morgens. Niet echt lekker geslapen, smal bed en een beetje luidruchtige kamergenoot. Maar na een frisse douche, ga ik nu met een ontbijtje beginnen aan dag 2.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 16149

Voorgaande reizen:

18 Mei 2019 - 09 Juni 2019

Trans Mongolië Express

27 Augustus 2017 - 12 September 2017

Zuid-Zweden, Denemarken en het Duitse Sylt 2017

16 Juni 2015 - 10 Juli 2015

Noorwegen-Zweden 2015

Landen bezocht: