Dag 8 irkoetsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag 8 irkoetsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag 8 irkoetsk

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2019 | Rusland, Irkoetsk

Hej hej, vanochtend rond half 7 kwam de trein aan in irkoetsk. Werd dus een korte nacht en iedereen wou tegelijk zijn tas inpakken. Nou dat gaat dus niet in een veel te krappe ruimte. Wachtrijen voor de 2 toilets, nou gelukkig waren we snel in ons hotel. De kamers waren al vrij waardoor ik nog ff lekker lang kon douchen, das een verademing na 3nachten in een trein waar de nachten erg warm waren. Heb ook nog ff 1,5 uur geslapen waarna ik alleen de stad ben ingegaan, de meesten waren gelijk morgens al vertrokken. Er loopt dus een groene lijn door de stad, maar het heeft even geduurd voor ik hem gevonden had. Deze lijn is van een stuk mindere kwaliteit dan de lijn in jekatarinenburg. Sommige stukken zijn opnieuw bestraat maar dus geen lijn geschilderd, jammer maar het zoeken maakt het iets spannender. Ik heb wat rondgeslenterd, op bankjes naar de locals gekeken, een ijsje gegeten en gewoon genoten. Af en toe kwam ik wat reisgenoten tegen, iedereen volgt natuurlijk de groene lijn, maar de ene gaat linksom en de ander rechtsom. Tot slot ben ik nog naar de kazankerk gelopen, een vrij nieuwe kerk met mooie versieringen, alleen ligt wat buiten het centrum dus wat moeilijker te vinden. Avonds in het hotel had ik zere voeten, ja na 2dagen amper lopen in de trein is een dag rondslenteren door een stad vermoeiend voor je voeten blijkt. Dacht eet in hotel wel iets, maar ze serveren alleen ontbijt en verder geen mogelijkheid helaas, dus mijn 2zakjes chips maar gegeten want wou absoluut geen restaurant meer zoeken. Verder op bed gelegen en in slaap gevallen.. morgen wordt een mooie dag hoop ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 16187

Voorgaande reizen:

18 Mei 2019 - 09 Juni 2019

Trans Mongolië Express

27 Augustus 2017 - 12 September 2017

Zuid-Zweden, Denemarken en het Duitse Sylt 2017

16 Juni 2015 - 10 Juli 2015

Noorwegen-Zweden 2015

Landen bezocht: