Dag9 Flåm- Åndalsnes - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag9 Flåm- Åndalsnes - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag9 Flåm- Åndalsnes

24 Juni 2015 | Noorwegen, Åndalsnes

Vanmorgen weer vroeg opgestaan voor 1van de langste reisdagen deze vakantie, nou ja reisdag we zouden onderweg veel moois gaan zien. Eerst de afwas van gisteravond nog gedaan, we waren er te moe voor gisteren. Bijde supermarkt wouden we nog een ontbijtje halen maar hij zat nog dicht, ging pas om 9uur open dus wij besloten alvast naar volgende dorpje te rijden. We gingen als eerste naar de Stegastein, een uitzichtpunt over de Sognefjord, het was nog regenachtig maar het aankomen van een enorm cruiseschip en het uitzicht over de plaats Aurdal maakte het toch de moeite waard. Iets verder kwamen we de eerdte schapen op de weg tegen, gelukkig lagen ze niet in de weg. En onze 1ste 2 bergmarmotten of waar het voor door moet gaan kwamen we tegen tussen de wederom metershoge sneeuwwallen, thuis eens opzoeken wat voor beestjes dit nu echt waren. Lom eindelijk op de bordjes en een uur later waren we er, ff tanken en gelijk naar de bakker. Het bleek dat na ons laatste bezoek hier in 2012 dat de bakker gegroeid is, mooi groter pand nu, en wat ons niet verrastte was wederom de lange rij voor je aan de beurt bent, iets lekkers gehaald, gelijk opgesmuld en door gereden, op weg naar de Trollstigen, vorige keer in de mist gereden en nu in de regen. De trollen zijn ons niet gezind, nu zijn we weer op camping Trollveggen waar ik voor de 3de keer ben, het blijft hier mooi. Vanavond voor het eerst deze vakantie frietjes met een supergrote hamburger gehad, kosten zon 16euro pp. Nu lekker bezig de verslagen bij te werken door de weer eens goed werkende wifi.