Dag 3 Camping Röstånga - Reisverslag uit Röstånga, Zweden van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag 3 Camping Röstånga - Reisverslag uit Röstånga, Zweden van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag 3 Camping Röstånga

29 Augustus 2017 | Zweden, Röstånga

Vanochtend werden we wakker met stralende zon en das de hele dag zo gebleven. We reden naar Nimis in republiek Ladonia, heel lastig te vinden. Hier heeft een kunstenaar wat bouwwerken aan de kust geplaatst van drijfhout. Het was grappig om te zien en voor kids erg leuk lijkt ons om in te klauteren. De wandeling ernaar toe is kort, half uurtje maar vrij pittig omlaag. Vergeleken met de prekestolen wandeling in Noorwegen is deze zwaarder doordat je niet echt treden van stenen hebt maar echt overal grote en kleine keien vergezeld met boomwortels wat het lastig lopen maakt. Op terugweg bij een kraampje wat bramen en frambozen gekocht, niet duur en erg lekker. Bij aankomst op camping eerst nog ff naar het meertje Odensjon gegaan in het nationaal park Soderasen. Helaas scheen de zon nog amper op het meer en was het bovendien vrij druk met zweden die aan zwemmen waren dit x. Vanavond een pizza gehaald, op aanraden van andere campinggasten, en idd ze zijn goed. Tegen de schemering nog ff een rondje van een uur gereden om de camping om wat wild te spotten. Helaas bleven het bij wat loslopende huiskatten, 2 hertjes en een snelle kleine muis die de weg over stak. De laatste nacht op deze camping, morgen trekken we wat noordelijker.