Dag8 Flåm treinrit - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag8 Flåm treinrit - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag8 Flåm treinrit

24 Juni 2015 | Noorwegen, Flåm

De dag begon gelijk al goed met een stralend zonnetje, gelukkig maar want vandaag gingen we de trein van Flåm naar Myrdal nemen, deze wereldberoemde treinrit moet heel erg mooi zijn. Om 08:35 vertrok onze trein voor een uur durende rit van 20km lang 5%omhoog. Toen we boven kwamen was onze conclusie dat er meerdere andere mooiere treinritten waren dan deze. Het was mooi maar niet super. Wij hadden besloten om terug te lopen vanaf Myrdal, maar omdat daar nog teveel sneeuw lag, mochten we nog 1stationnetje terug mee dat scheelde ons 2km lopen. Boven op de berg was het in de schaduw nog behoorlijk fris tussen de sneeuwresten, maar al snel liepen we heerlijk in de zon. De route was erg mooi, veel mooier dan je uit de trein kon zien. Onderweg liepen we opeens tussen de geitjes, wel verderop het hekje dichtdoen anders liepen ze weg. We dachten dat het makkelijk zou gaan maar zon 20km omlaag in de brandende zon is toch lastiger dan gedacht. Bijna 6uur over gedaan, uiteraard ook tijd voor pauze, s en foto's daarin. Op de camping aangekomen gelijk gedouched en niks meer gedaan, onze benen en wijzelf
waren doodop. O, we hebben toch nog even de auto gepakt en lekker zittend door de langste landtunnel te wereld gereden, onderweg na 6km is een verlichte grot waar je kan keren en dit ook gedaan wij weten nu hoe dit eruit. Daarna gelijk de tent ingedoken omdat de lucht behoorlijk dreigend werd we dachten aan onweer maar gelukkig bleef het bij dreigend. Helaas staat onze rendieren en elandenteller beide nog op 0