Dag4 Kjeragbolten - Reisverslag uit Sinnes, Noorwegen van patrickenyvette - WaarBenJij.nu Dag4 Kjeragbolten - Reisverslag uit Sinnes, Noorwegen van patrickenyvette - WaarBenJij.nu

Dag4 Kjeragbolten

19 Juni 2015 | Noorwegen, Sinnes

De dag begon fris maar het warmde al snel op, zitten nu mooi in tshirt buiten. Vanochtend hebben we de kjerag beklommen, een wandeltocht waar 5 uur voorstaat. De omstandigheden waren slecht, veel sneeuw op de route. Maar toch in 4,5 uur gelopen inclusief half uur pauze op de kjeragbolten, de steen op 1km hoogte ingeklemd tussen 2rotsen. We zagen een aantal basejumpers van de berg afspringen, mooi gezicht. Niet op de steen gestaan, was toch te eng. Op de terugweg toch nog even door de lysebotntunnel gereden, met een bocht van bijna 180graden erin, oeps een tegenligger op de smalle weg. Net op tijd in een passerhaven kunnen wachten. Verderop zijn we wederom door kilometerslange sneeuwvelden en metershoge sneeuwduinen gereden. Het wordt nu beetje druk op camping, nog 2 stelletjes nederlanders hier. Morgen rijden we naar de prekestolen omgeving.